I M REALLY VERY SORRYStar g jaga dekh kar hanSna karO har Thread hansnay k liyeh nahi hOthi
Wa'alaikum assalaam bhai jan behes o mubahise ke liye pooch raha hoon yeh na samjhiyegaAssalamO AlaikumHadees-e-pak ka mafhOom hai k jO lOg Quran-e-pak ki apnay rayeh Say tafSeer karay wO apna thekana jahanum may bana layUlma deen k tekedar nahi bal k wO iSlami warse k muhafiz hai wO kiSsi kO Quran-e-pak may gOr-O-fikkar Say nahi rOkty ba Sharte Sahi elam Or Sahi mawad k Saath Quran-e-kareem Say istefada Or goro tadbeer kia jayehhum nay uallama kO chOr dia hai jiS ki waja Say aaj nam nehad daniShwar TV Channel par aakar humay Deen Seka rahay hainjis ka SabOot yeh Taza khabar hai k ab humay Veena Malik Say iSlam Seekhna pharay ga
Janab mujhe zara se hansne ki ijaazat mil sakti hai ??
aap ne ulma ki shan bayan ki usse inqar kisko tha ??
uske baad aap ne farmaya ke Ibn e Kaseer r.a ka farman hai
ke unhein pata hai kab kounsi ayat naazil huwi hai
so mene kisi ko tafseer parhne se bhi kab manah farmaya
phir aap ne ilm ke mutaliq ahadees peish kiye so beshak jinke
paas ilm ho woh aalim hi kehlayengein ab goya usne sahih bukhari
sahih muslim tirmadhi shareef Quran shareef aur tafseer ibn e kaseer
parhi ho QURAN ke ehkamaat per sahih tarah pairo ho
nuqta yaad rakhiyega QURAN ke ehkamaat per sahih tarah pairo ho
kyunke jo QURAN ki ayat ko chorh do usse QURAN shareef kis soch ke
saath seekhne ja sakta hai koi ??
so jo sach mein aalim ho aur na deobandi ho na sunni ho na shia ho na wahaabi ho
(kyunke "WALA TAFARRAQU" bhi QURAN hi ka hissa hai)so us fard ke paas
jaayen magar is liye na jaayen ke aapke saamne farman e QURAN saaf aur waazeha
alfaaz mein hai aur woh aapko woh ayaat ghuma phira ke sikha de is tarah seekhne na jaayen
is tarah phir aapko ghumana nahin aayega aur QURAN shareef mushkil kitab lagegi
jo aapko baat tafseer se samjhaane bethe unke paas jaayen
aur mujhe bhi aise aalim ki talash hai jo QURAN shareef per pairo ho achhi tarah se
T.V per na aata ho kisi firqe se na ho sacha banda ho so hai aisa aalim ??
baat dar asal yeh hai ke jab baat koi haq goiy ki karne lage
to bardasth nahin ki ja sakti
jumla hai dil ko jalane wlaa magar sach hai kyunke
dar haqiqat kuch loug balke eik gumrah giroh ke mutabiq
QURAN e MAJEED ko samajhne ke liye 18 uloom ki
zaroorat hoti hai aur lihaza yeh uloom mein se eik hissa
fazaiyl e aemaal jesi kitab bhi gini jaati hai aur is kitab mein
kis had tak gumraahi hai yeh na bolun to zyada behetter rahega
ya phir doosre giroh ki kitab hoti hai Tazkira e ghousiya usme bhi be had ghuflat hai
baat yeh nahin ke mene kisi ko QURAN shareef seekhne parhne ya tafseer se zyada ilm ke husool ke liye
kisi ke paas jaane se roka hai dar asal jo baat thi woh mene nahin kahi thi
per ab majbooran kehni parh rahi hai phir bhi kisi gumraah per bhi tanqeed kiye bina hi baat karta hoon
bohot se loug aise hain jinke nazdeek QURAN samajhne ke liye 18 uloom ki zart hoti hai
ab yeh baat woh loug kehte hain sirf gumrah karke apne firqe ke kitaab parhwane ke liye
misilan fazaiyl e aemaal fazaiyl e darood tazkira e ghousiya aur bhi kuch aisi kitaabein
aur phir jo inhein parh le inhein sacha samajh le phir use QURAN shareef samjhane bethte hain
aur jahaan banda tokna chaahe wahaan bolte hain pichli kitab nahin samjhe the ??
usme kaha gaya tha naa ke aisa bhi hota hai to aao tum na Quran ka tarjuma khud samajh sakte ho
na tafseer aao aao mein tumhein pichli kitab ke mutaabiq samjha doon jabke dar haqeeqat
pichli kitab mein kufr hi kufr tha ab jisne seene se kufr laga liya woh QURAN kya samjhega ??
QURAN e majeed ke ehkamaat uske translation se samajh aate hain tafseer ki zarurat kisi masle ke
maqaam per ya ilm mein izaafe ke liye aati hai aur eik waqt tha jab aalim o mufti unhein kaha jata tha
jinke paas jinke zehnon mein dheiron ahadees e mubaraka huwa karte the aaj siwaye firqa bandi ke
ilm ko naist hi samajh kar rakh diya phir koi inke saamne 10 nahin 20 saal bhi ilm haasil kar le
use bhi gumraah hi kaha jaayega . . .[DOUBLEPOST=1342591811][/DOUBLEPOST]
Aapi ji Ahmed Raza khan ko aapke ulma jaahil kehte hain
jinhone kaiin baras ilm ke hasool mein guzaare
kya hi tarz hai QURAN wohi jaanta hai jo humare maslak ka ho
so aisi hidayat aap ko mubarak ho
mujhe QURAN samajhne ke liye ya aalim banne ke liye fazaiyl e aemaal
fazaiyl e darood jesi kitabon ki zarurat nahin mujhe zarurat hai to
Tirmadhi ki bukhari shareef ki Muslim shareef ki ibn e kaseer ki
ALLAH humein QURAN MAJEED samajhne parhne samjhane ki taufeeq de Ameen . . .[DOUBLEPOST=1342591844][/DOUBLEPOST]@star24
ChEeRfUl>:)
Tooba Khan . . .
jazakAllah khair bhai..Allah apki is kawish ko apk haq may qabool farmaye..
or in logo ko hidyatat ata farmaye ameen
jazakAllah bhai..بسم اللہ الرحمٰن الرحیماسلام علیکمکیا قرآنی آیات واضح ہونے کا یہ مطلب ہے کہ ہر آیت کے مطالب و مرادی معنٰی بھی ظاہر ہیں اور کسی کے ذہن کی رسائی سے کوئی معنٰی پوشیدہ نہیں لہٰذا قرآن فہمی کے لیے ترجمہ کافی ہے اور کسی علم کی ضرورت نہیںبات, جسکی سمجھ سے وراع ہو تو ایسے ہنسنے والے کا عذر قبول کیا جا سکتا ہے. معقول بات تو یہ ہے کہ جب اک انسان کا واضح کلام یا اسلوب بیان بندے کی سمجھ میں نہ آ رہا ہو تو اللہ کے کلام کو سمجھ لینے کا داعوٰی نہ کرے.افسوس میرے پاس اتنا وقت درکار نہیں کہ مفروضوں کی نشاندہی کرتا رہوں جن کو کہتے ہوئے بھلا دیا جاتا ہے کہ ''اپنا کہا ہوا'' کتنا قرآن و حدیث کے موافق ہے اور کہاں کہاں سے اس کے خلاف! غلط کلام پر تنقید کرنا تاکہ حق واضح ہو جائے جائز ہے اور صاحب اھل پر واجب ہے جبکہ مقصد کسی کی ذات کو نشانہ بنانا نہ ہو. چہ جائے کہ ایسے بندے کا کوئی حق نہیں جس نے علم نہ حاصل کیا اوروہ علم حاصل کیے بغیر اس پر اعتراض کرتا ہے جس نے علم اللہ کے لیے حاصل کیا ہو اور جو اشکال تفرقے کے حوالے سے ہیں ان پر وقت ملنے پر وضاحت ہوگی، ابھی مجھے جووقت ملا ہے قرآن فہمی کیلیے مختلف علوم کے ثبوت پر بات کرتا ہوںحدیث پاک: من قال فی القرآن بغیرعلم فلیتبوا مقعدہ من النار (اسے ابو داؤد رحمۃ اللہ علیہ نے بیان کیاہے)جس نے قرآن کریم کے بارے میں بغیر علم کے کچھ کہا اس نے اپنا ٹھکانا جہنم میں بنا لیاقرآن فہمی کیلیئےعلوم کا ثبوتاس آیت پر "یؤتی الحکمۃ من یشآء ومن یؤت الحکمۃ فقد اوتی خیر کثیرا....(البقرہ 269)دانائی عطا فرماتا ہےجسے چاہتا ہے اور جسے دانائی عطا کی گئی تو یقینا اسے بہت بھلائی دے دی گئی.حضرت ابن عباس رضی اللہ عنہما سے منقول ہے کہ "یؤت الحکمۃ" سے مراد قرآن کریم کی ناسخ و منسوخ، محکم و متشابہ، مقدم و مؤخر آیٰت، حلال و حرام اور امثال کی پہچان ہےقرآن فہمی کیلیئے آیات محکمات و متشبھات کےعلم کا حصول ضروری ہےھو الذی انزل علیک الکتب منہ آیٰت محکمات ھن ام الکتاب و اخر متشبھات............(ال عمرآن آیت نمبر 7)وہی ہےجس نے آپ پر کتاب نازل فر مائی، جس میں کچھ آیتیں محکم (یعنی ظاہرا بھی صاف اور واضح معنی رکھنے والی) ہیں وہی (احکام) کتاب کی (اصل) بنیاد ہیں. اور دوسری آیٰت متشابہ (یعنی معنی میں کئی احتمال اور اشتباہ رکھنے والی)ہیں سو وہ لوگ جن کے دلوں میں کجی ہے اس میں سے صرف متشبھات کی پیروی کرتے ہیں (فقط) فتنہ پروری کی خواہش کے زیر اثر اوراصل مراد کے بجائے من پسند معنی مراد لینے کی غرض سے، اور اس کی اصل مراد اللہ کے سواء کوئی نہیں جانتا اور علم میں کامل پختگی رکھنے والے کہتے ہیں کہ ہم اس پر ایمان لائےآیٰت محکمات کی تعداد کم و بیش 500 ہے تفصیلات کے لیے تفسیرات احمدیۃ ملاحظہ کریں.قرآن فہمی کیلیئے آیات ناسخ و منسوخ کے علم کا حصول ضروری ہےمَا نَنسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِّنْهَا أَوْ مِثْلِهَا ۗ أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ.....(البقرۃ 106)ہم جس آیت کو منسوخ کر دیتے یا اسے فراموش کرا دیتے ہیں تو اس سے بہتر یا ویسی ہی اور آیت بھیج دیتے ہیں۔ کیا تم نہیں جانتے کہ خدا ہر بات پر قادر ہےایسی سورتیں جن میں ناسخ و منسوخ آیات پائی جاتی ہیں وہ تعداد میں 25 ہیں تفصیلات کے لیے زبدۃ الاتقان فی علوم القرآن ملاحظہ کریں.قرآن فہمی کیلیئے قرآن کے مجمل الفاظ کا علم کے حصول ضروری ہےبِالْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ ۗ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ .......(سورۃ النحل 44)(اور ان پیغمبروں کو) دلیلیں اور کتابیں دے کر (بھیجا تھا) اور ہم نے تم پر بھی یہ کتاب نازل کی ہے تاکہ جو (ارشادات) لوگوں پر نازل ہوئے ہیں وہ ان پر ظاہر کردو اور تاکہ وہ غور کریں ابی المواھب عبد الوھاب بن احمد بن علی بن احمد الشافعی المصری امعروف باشعرانی جو کہ 973 سن ھجری میں فوت ہئے اللہ ان پر بے شمار رحمت فرمائے، اپنی کتاب المیزان الکبرٰی کی جلد اول پچیسویں فصل میں فرماتے ہیںاور ذرا اس میں غور کرو کہ اگر رسول خدا صلی اللہ علیہ وسلم اپنی شریعت سے مجملات قرآن و حدیث کی تفصیل نہ فرماتے تو قرآن شریف مجمل ہی رہ جاتا. اسیطرح اگر آئمہ مجتہدیں رحمھم اللہ علیھم مجملات حدیث کی تفصیل نہ کرتے تو حدیث مجمل ہی رہ جاتی. علی ھٰذا القیاس سلسلہ بہ سلسلہ تفصیل ہوتی چلی آتی یہاں تک کہ ہمارے اس زمانہ تک آ پہنچی اور اگر تمام عالم کے علماء میں اجمالی حقیقت سرائیت کئے ہوئے نہ ہوتی تو کتابوں کی شروح اور ایک زبان سے دوسری زبان میں ترجمے نہ کئے جاتے اور علماء ان شروح کی شروح اور ان کے حواشی نہ لکھتے.اگر کوئی کہے کہ اس کی کیا دلیل ہے کہ قرآن شریف میں اجمال ہے اور حدیث نے اس کی تفصیل کی ہے? تو جواب یہ ہے کہ اللہ رب العزت کا یہ ارشاد اس کی دلیل ہے کہ "لتبین لناس ما نزل الیھم" یعنی اے رسول صلی اللہ علیہ وسلم تا کہ بیان کرو لوگوں کے لیے اس مضمون کو جو ان کی طرف نازل کیا گیاہے" کیونکہ ظاہرہے کہ بیان کرنا رسول صلی اللہ علیہ وسلم کا اس عبارت کے سوا ہے جس میں وحی بازل ہوئی ہے. اور وہ حدیث ہی ہے تو اگرعلماء امت مجمل کے بیان اور اس کی تفصیل اور قرآن شریف سے احکام کا استخراج کرنے میں مستقل ہوتے تو اللہ تعالٰی اپنے رسول صلی اللہ علیہ وسلم سے صرف تبلیغ وحی کا کام لیتا ان کو قرآن شریف کے بیان کا حکم نہیں فرماتا.حدیث پاک: ابو نعیم رحمۃ اللہ علیہ نے حضرت ابن عباس رضی اللہ تعالٰی عنھما سے حدیث نقل کی ہےالقرآن ذلول ذو وجوہ فاحملوا علٰی احسن وجوھہقرآن بہت ہی مطیح ہے. کئی وجوہ (معنٰی) رکھتا ہے تم اسے حسین وجہ (معنٰی) پر محمول کرواسی طرح اسباب نزول کا علم، مقدم و مؤخر کا علم، عموم و خصوص کا علم، مطلق و مقید کا علم، علم المبہمات اورقرآن کا ترجمہ کرنے لے لیے لغت و عربی ادب کا علم کئ علوم ہیں قرآن فہمی کے لیے. کہنا تو بہت کچھ ہے مگرٹائم نہیں اور کہنے کا. بس آخری باتان الحسنات یذھبن السیات ذا لک ذکرٰی لذاکریں (114/11)بے شک نیکیاں برائیوں کو لے جاتی ہیں، یہ نصیحت ہے نصیحت حاصل کرنے والوں کے لیے.لھٰذا کسی کی ذات میں خامیاں نہ دیکھو خوبیاں دیکھو عمل بندے کی شخصیت/ذات کو دیکھ کر نہیں اس سے قول و روایت پر کیا جانا چاہیے کیوں کہ اصل حاکم شریعت ھے اور عمل اللہ کے لیے کرتے ہیںواللہ اعلم والسلام
Assalamo alaikum TM subse pehle wazahat kar doon ke mein kisi firqe
kisi ke aqeede ko ghalat nahin keh raha aur na kisi ko theis pohnchana
mera maqsad hai mein bas Quran e kareem ke chand aayaton se eik
baat waazeha karna chaahta hoon ke aksar loug kehte hain Quran e Pak
samajhna bohot mushkil hai iska tarjuma parhne se banda behek sakta hai
aur iske samajhne ke liye kisi khaas aalim ki zaroorat parti hai khwaah
iski aapke maadri zabaan mein hi translation kyun na ho ise samajhna
koi asaan baat nahin aapko eik aalim bil zaroor chahiye hota hai
aur is sabab laakhon musalmaan Quran e Pak ko chorh kar baqiya
kitaabon ki jaanib rujooh karte hain to aaiye Quran se jaanein ke
yeh kitni mushkil kitab naazil ki gaiy hai ??
Aur beshak hum ne wazeha
aayaten nazil farma di hain
Quran surat al Mujadilah,ayat#05
Aur beshak humne Quran ko naseehat ke liye asaan kar diya hai
to kya koi naseehat qabool karne wala hai
Quran surat al Qamar ayat#17
same in also ayat#22
same in also ayat#32
Yaqeenan hum ne waazeha aur roshan bayan wali
aayatein naazil farmaaiy hain
Quran surat al Noor,ayat#45
Is hi tarah ALLAH tumhare liye aayatein wazeha farmata hai
aur ALLAH khoob jaanne wala hikmat waala hai
Quran surat al Noor,ayat#58
Aur is hi tarah hum ne is(Quran)ko roshan dalaiyl ki
soorat mein naazil farmaaya hai aur be shak ALLAH jise
iraada farmaata hai hidaayat se nawaazta hai
Quran surat al Hajj ayat#16
Aur bhi kaiin aayatein hain is hawaale se
aur mene khud Urdu zabaan mein Quran e Pak ki translation parhi
mujhe usme koi mushkil paheli nahin mili aur khud QURAN Shareef
ke mutaabiq yeh bila shuba samajhne aur naseehat ke liye eik asaan kitab hai . . .
jazakAllah bhai..
Assalamo alaikum TM subse pehle wazahat kar doon ke mein kisi firqe
kisi ke aqeede ko ghalat nahin keh raha aur na kisi ko theis pohnchana
mera maqsad hai mein bas Quran e kareem ke chand aayaton se eik
baat waazeha karna chaahta hoon ke aksar loug kehte hain Quran e Pak
samajhna bohot mushkil hai iska tarjuma parhne se banda behek sakta hai
aur iske samajhne ke liye kisi khaas aalim ki zaroorat parti hai khwaah
iski aapke maadri zabaan mein hi translation kyun na ho ise samajhna
koi asaan baat nahin aapko eik aalim bil zaroor chahiye hota hai
aur is sabab laakhon musalmaan Quran e Pak ko chorh kar baqiya
kitaabon ki jaanib rujooh karte hain to aaiye Quran se jaanein ke
yeh kitni mushkil kitab naazil ki gaiy hai ??
Aur beshak hum ne wazeha
aayaten nazil farma di hain
Quran surat al Mujadilah,ayat#05
Aur beshak humne Quran ko naseehat ke liye asaan kar diya hai
to kya koi naseehat qabool karne wala hai
Quran surat al Qamar ayat#17
same in also ayat#22
same in also ayat#32
Yaqeenan hum ne waazeha aur roshan bayan wali
aayatein naazil farmaaiy hain
Quran surat al Noor,ayat#45
Is hi tarah ALLAH tumhare liye aayatein wazeha farmata hai
aur ALLAH khoob jaanne wala hikmat waala hai
Quran surat al Noor,ayat#58
Aur is hi tarah hum ne is(Quran)ko roshan dalaiyl ki
soorat mein naazil farmaaya hai aur be shak ALLAH jise
iraada farmaata hai hidaayat se nawaazta hai
Quran surat al Hajj ayat#16
Aur bhi kaiin aayatein hain is hawaale se
aur mene khud Urdu zabaan mein Quran e Pak ki translation parhi
mujhe usme koi mushkil paheli nahin mili aur khud QURAN Shareef
ke mutaabiq yeh bila shuba samajhne aur naseehat ke liye eik asaan kitab hai . . .
jazakAllah bhai..
اپ سے کچھ سوال ہیں پیارے بھائی...امید ہے اپ جواب دیں گے .. کیوں یہاں اکثر لوگ مرے ساولوں کا جواب نہیں دے سکتے .. امید ہے دیں گےطویل ہونے کےاور اپنے پاس وقت کم ہونے کے باعث میں دیگر روایات نہیں لکھ رہا، یہاں تک جو لکھا ہے وہ اشکال کو دور کرنے کی غرض سے تھا، آئیے اب معنی اور مطلب کے برعکس قرآن کے اس خاصہ پرمختصر بات کرتا ہوں جسے اللہ نے اپنے کرم سے ہمارے لیئے آسان فرمایا تواللہ نے قرآن کی قراءت اور اسلوب ذکر(نصیحت کے انداز کو) کو بلا شبہ آسان بنایا، اسکے پڑھنے سے دل میں حلاوت پیدا ہو جاتی ہے اور قاری کا دل بار بار چاہتا ہے کہ وہ تلاوت کرے اور اس میں جو واقعات بیان فرمائے جن میں نافرمانوں کے انجام کو خوب کھول کر ذکر کیا اور یہ ذکر ہر عقل سمجھ سکتی ہے، جیسے جب مجرم کو جرم کی سزا ملتی ہے تو وہ سمجھ جاتاہے عبرت و نصیحت پکڑ لیتا ہے ایسے ہی واقعات میں حضرت نوح علیہ السلام کی قوم کا ذکر ہے کہ نافرمانیوں کے سبب وہ اللہ کے عذابوں میں مبتلا ہوئے تو جو کوئی بھی ان میں غور کرے گا اس قرآن کے مقصد ہدایت کو پا لے گا............................مختصر ، واللہ اعلم
jazakAllah khair...آپ کی پوسٹ کا عنون ہےKya Quran shareef ko samajhna mushkil hai ??
اورپوسٹ کی عبارت mein bas Quran e kareem ke chand aayaton se eikbaat waazeha karna chaahta hoon ke aksar loug kehte hain Quran e Paksamajhna bohot mushkil hai iska tarjuma parhne se banda behek sakta haiaur iske samajhne ke liye kisi khaas aalim ki zaroorat parti hai khwaahiski aapke maadri zabaan mein hi translation kyun na ho ise samajhnakoi asaan baat nahin aapko eik aalim bil zaroor chahiye hota haiaur is sabab laakhon musalmaan Quran e Pak ko chorh kar baqiyakitaabon ki jaanib rujooh karte hain اس اشکال کو بیان کررہی ہے کہ قرآن فہمی کے لیے نہ تو کتابوں (علوم) کی ضروت ہے نہ عالم کی، اور آپ کا کلام بلا تخصیص ہے کہ وہ کتاہیں /علوم کیا ہیں? اور عالم سے مراد کیا ہوتی ہے? اس اشکال کے کے علاوہ عبارت سے مجھے کوئی اور صراحت نہیں ملی کہ تفسیر کی کتاب بھی ضروری ہے اور یقینا آپ نے پوسٹ کے بعد تفسیر کا اعتراف کیا ہےمگر پہلے آپ نے اپنی پوسٹ میں صرف ترجمہ کو تفہیم کے لیے کافی ہونا بتایا ہےaur mene khud Urdu zabaan mein Quran e Pak ki translation parhimujhe usme koi mushkil paheli nahin mili aur khud QURAN Shareefke mutaabiq yeh bila shuba samajhne aur naseehat ke liye eik asaan kitab haiاگرچہ آپ نے پوسٹ کے آخری جملے میں نصیحت کا ذکر کیا ہے مگر کسی بھی کلام میں عنوان اور موضوع کے بیان کا اعتبار سمجھا جاتا ہے جس میں قرآن فہمی کے لیے ترجمہ کافی ہونے کے صراحت کے علاوہ کچھ بھی نہیںاگرچہ آپ نے پوسٹ میں اپنے مؤقف کا ابہام رکھا مگر ان آیتوں سے جو نتیجتا استدلال کیا ہے (یعنی ترجمہ کافی ہونا) نہ صرف آپ کے مؤقف کی صراحت کرتا ہے بلکہ باعث تشویس بھی ہے کہ یہ پڑھ کے لوگ کتب و علماء سے بے نیاز ہو کر اپنی ناقص عقل سے کلام اللہ کا معنی مراد تلاش کریں اور گمراہ ہوںآپ نے جو آیتیں ذکر کیں اور جن الفاظ کی طرف اشارہ کیا ہے ان کے مفاہیم ہیں حق کو واضح کرنے والی کتاب،(دالیل) باطل کو باطل کرنے والی(نصیحت) یا نفوس کی اصلاح کرنے والی(نصیحت)، گمراہی کو دور کرنے والی (روشنی) وغیرہ وغٍیرہجبکہ آپ معنی اخذ کر رہے ہیں از خود ہی سمجھ میں آ جانے والی (سہل)میرے محترم بھائی اگر اس معنی کوان حوالوں میں سے کسی ایک سے "قرآن کی کسی آیت یا حدیث پاک یا قول صحابی یا قول فقہا کے قول سے ثابت کر دو تو میں آپ کے اس استدلال کو رائے سے تعبیر نہیں کروں گا درحقیقت مجھے آپ کا نکالا ہوا مفہوم قرآن و حدیث کے خلاف ہی ملا ورنہ میں اپنا وقت خراب نہیں کرتا فرمان الہیو تلک الامثال نضربھا لناس ج و ما یعقلھآ الا العلمون (العنکبوت 43)اور ہم ان مثالوں کو لوگوں کیلیے بیان کرتے ہیں اور ان کو صرف عالم ہی سمجھ سکتے ہیںمگر آج لوگ خود بھی عقل کے گھوڑے دوڑاتے ہیں اور دوسروں کو بھی کتب و علوم اور علماء سے بے نیاز ہونے کی بلا خوف دعوت دیتے ہیںحضور صلی اللہ علیہ وسلم نے ارشاد فرمایاقرآن اس واسطے ہر گز نازل نہیں ہوا ہے کہ اس میں سے بعض حصہ اس کے بعض حصہ کی تکذیب کرے لہٰذا جس قدر اس میں سے تہاری سمجھ میں آجائے اس پر علم کرو اور جو متشابہ معلوم ہو اس پر ایماں لاؤ (الاتقان فی علوم القرآن، حصہ دوم نوع 43 ازابو الفضل عبد الرحمن ابی بکر کمال الدین بن محمد جلال الدین سیوطی)مگر آج لوگ کہتے ہیں قرآن میں کوئی پہلی تو نہیں لکھی ہوئی جو مشکل ہےدارمی نے حضرت عمر بن خطاب رضی اللہ عنہ سے روایت کی ہے کہ انہوں نے کہا " اس میں شک نہیں کہ عنقریب تم ایسے لوگوں کو دیکھوگے جو تمہارے سامنے آ کر قرآن کے متشابہات میں تم سے بحث مباحثہ کریں گے لہٰذا تم کو چاہیے کہ تم انہی حدیثوں کے ساتھ انہیں بند کر دو. کیونکہ حدیثوں کے جاننے والے ہی کتاب اللہ کے بہت اچھے جاننے والے ہیں (الاتقان فی علوم القرآن، حصہ دوم نوع 43 ازابو الفضل عبد الرحمن ابی بکر کمال الدین بن محمد جلال الدین سیوطی)"علامہ قرطبی لکھتے ہیں ابو البختری روایت کرتے ہیں کہ حضرت علی رضی اللہ عنہ مسجد میں داخل ہوے تو دیکھا اک شخص وعظ کر کے لوگوں کو ڈرا رہا تھا. آپ نے پوچھا یہ کیا ہے? لوگوں نے بتایا کہ یہ شخص لوگوں کو وعظ کر رہا ہے یہ شخص لوگوں کو وعظ نہیں کرتا لیکن یہ در اصل یہ کہہ رہا ہے کہ میں فلاں بن فلاں ہوں مجھ کو پہچان لو، آپ نے اس کو بلا کر دریافت کیا، کیا تم قرآن مجید میں ناسخ اور منسوخ کو جانتے ہو? اس نے کہا نہیں آپ نے فرمایا ہماری مسجد سے نکل جاؤ اور اس میں وعظ نہ کرو. ایک روایت میں ہے آپ نے پوچھا تم ناسخ اور منسوخ کو جانتے ہو? اس نے کہا نہیں آپ نے فرمایا تم ہلاک ہوگئے تم ہلاک ہو گئے (الجامع الاحکام القرآن ج 2 ص62) (تبیان القرآن ج 1 ص 384)امام طبرانی نے حضرت ابو امامہ رضی اللہ عنہ سے روایت کیا ہے کہ رسول صلی اللہ علہہ وسلم نے فرمایالقمان نے اپنے بیٹے سے کہا اے بیٹے علماء کی مجالس کو لازم رکھو اور حکماء کا کلام سنو کیونکہ اللہ تعالی حمکت کے نور سے مردہ دل کو اس طرح زندہ کر دیتا ہے جس طرح مردہ زمین تیز بارش سے زندہ ہو جاتی ہے. (تبیان القرآن ج 1 ص 964ترجمہ کی حیثیت اور قرآن فمہیحضرت ابو بکر رضی اللہ عنہ سے قرآن کریم کی درج ذیل آیت کا معنی پوچھا گیاو فاکھۃ و ابا (العبس 31)(ہم نے زمین کو چیر کر اس میں تمہارے لیے) میوے اور گھاس (کو اگایا)تو حضرت ابو بکر صدیق رضی اللہ عنہ نے (انتہائی معذت کرتے ہوئے) فرمایا اگر میں بغیر علم کے اللہ کے کلام میں کوئی کلام کروں تو پھر کون سا آسمان مجھے سایہ دے گا اور کون سی زمین مجھے اپنے اوپررکھے گی?(جامع البیان للطبری ج 1 ص 55، شعب الایمان للبہقی ج 2 ص 424، تفسیر خارزن مترجم ج1 ص 73)کیا حضرت ابو بکر صدیق رضی اللہ عنہ کی مادری زبان عربی نہیں تھی اور وہ لغت العربیہ نہیں جانتے تھے?در اصل وہ کلام الٰہی کا معنی مراد از روئے عقل بیان کرنے سے اللہ سے خوف کھا رہے تھےحضرت عروہ بن زبیر رضی اللہ عنھما کو اس آیت کریمہ کے معانی سمجھنے میں مشکل پیش آئیان الصفا والمروۃ ....... (البقرہ 158)بیشک صفا اور مروہ اللہ کی نشانیوںمیں سے ہیں پس جو حج کرے اس گھر کا یا عمرہ کرے تو حرج نہیں اسے کہ چکر لگائے ان دونوں کے درمیان"کیونکہ ظاہری الفاظ سے تو یہ لگتا ہے کہ صفا اور مروہ کے درمیان سعی واجب نہیں ! حتٰی کہ حضرت عروہ بن زبیر رضی اللہ عنھما نے اپنی خالہ ام المؤمنین عائشہ صدیقہ رضی اللہ عنھا سے پوچھا لیا. خالہ جان اللہ کا فرمان عالی شان ہے "فلا جناح علیہ ان یطوف بھما. میرا خیال یہ ہے کہ صفا اور مروہ کے درمیان سعی نہ کرنے میں کوئی حرج نہیں، حضرت عائشہ صدیقہ رضی اللہ عنھا نےفرمایا اےمیرے بھانجےآپ نے جو کہا وہ بہت غلط ہے اگرمعنی یوں ہوتا جیسے آپ کہ رہے ہیں تو الفاظ اس طرح ہوتے فلا جناح الایطوف بھما ان دو پہاڑوں کے درمیان سعی نہ کرنے میں کوئی حرج نہیں. یہ کہنے کے بعد ام المؤمنین رضی اللہ عنھا نے آیت کا صحیح مفہوم واضح فرمایا اورکہا" زمانہ جاہلیت میں مشرکین صفا اور مروہ کی سعی کرتے تھے اور اس سعی کے دوران اپنے بتوں کا حج کرتے تھے. ایک بت صفا پر نصب تھا اور دوسرا مروہ پر نصب تھا جو صفا پر نصب تھا اس کا نام اساف اور جو مروہ پر نصب تھا اس کا نام نائلہ تھا. یہی لوگ جب دائرہ اسلام میں داخل ہوئے تو صفا اور مروہ کی سعی سے ہچکچائے اور انہیں یہ اندیشہ لاحق ہوا کہ کہیں یہ سعی شرک نہ بن جائے. ان کی اس غلط فہمی کو دورکرنے کے لیے یہ آیت نازل ہوئی، تا کہ لوگ سمجھ جائیں کہ یہ سعی اللہ تعالٰی کی خوشنودی کے لیے لازم کی گئ ہے. بتوں کی رضا مقصود نہیں. لہذا حضرت عائشہ صدیقہ رضی اللہ عنھا نے عروہ کی غلط فہمی کو دور کر دیا. اور یہ غلط فہمی سبب نزول کے ذریعے دور ہوئی. (علوم قرآن، فصل اول ص 29)ترجمہ اس معنٰی کو کہتے ہیں جسے وضاحت کرنے والے نے اپنے علوم کے پیش نظر اخذ کیا ہو یہی وجہ ہے کہ متراجم حضرات کے تراجم میں بے حد اختلاف ہے آئیے کچھ تراجم پہ نظر ڈالتے ہیںالا لنعلم من یتنع الرسول.....(البقرہ 143)ًمحمود الحسن: مگر اس واسطے کہ معلوم کریں کہ کون تابع رہے گا.اشرف علی تھانوی: وہ تو محض اس لیے تھا کہ معلوم ہو جائے کہ کون رسول صلی اللہ علیہ وسلم کی اتباع اختیار کرتا ہے.سید ابوالاعلی مودودی: اس کو تو ہم نے یہ دیکھنے کے لیے قبلہ مقرر کیا تھا کہ کون رسول کی پیروی کرتا ہےعلامہ غلام رسول سعیدی: تا کہ ہم ظاہر کر دیں کہ کون رسول کی پیروی کرتا ہےیہاں قرآن پاک کے لفظ "لنعلم" کو اول تراجم ظاہری معنی معلوم کریں، معلوم ہو جائے، دیکھنے کے لیے گئے جس میں صرف لغت پیش نظر رکھی گئ جبکہ آخری ترجمہ میں اللہ کے علم کی نفی کے اشکال کی خاطرکہ کا علم تو پہلے سے ہے وہ ازل سے ابد تک جو کچھ ہو ہورہا ہے یا ہو گا جانتا ہے ظاہری معنی ترک کر کے مرادی معنی تفاسیر اکابریں کو پیش نظر رکھ کے لیا گیا ہے. اس طرح کے اختلافات ہر ترجمے میں ملیں گے. آپ کس ترجمے کو عین قرآن سمجتے ہیں ? آئیے اب حدیث میں ترجمہ کا لفظ ملاحظہ کریںحضرت ابن عباس رضی اللہ عنھما بیان کرتے ہیں رسول اللہ صلی علیہ وسلم نے مجھے بلایا اور فرمایا: نعم ترجمان القرآن انت : تم کیا خوب ترجمان قرآن ہو (مجمع الزوائد ج 9، ص 279)کیا حضرت ابن عباس رضی اللہ عنھما کو اس لیے اچھے ترجمان القرآن کہا گیا ہے وہ محض عربی لغت اور ظاہری معنی کے عالم تھے? اس کی وجہ بھی آپ کو حدیث پاک میں مل جائےگی. نب کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے حضرت عبداللہ ابن عباس رضی اللہ عنہ کے لیے دعا فرمائی اللہم فقہھ فی الدین و علم التاویل...... : اے اللہ تو ان کو دین کا فقہھ بنا اور ان کو قرآن کے معانی و مطالب بیان کرنے کی بھر پور صلاحیت عطا فرمادے.(مسند احمد ج 1، ص 266)طویل ہونے کےاور اپنے پاس وقت کم ہونے کے باعث میں دیگر روایات نہیں لکھ رہا، یہاں تک جو لکھا ہے وہ اشکال کو دور کرنے کی غرض سے تھا، آئیے اب معنی اور مطلب کے برعکس قرآن کے اس خاصہ پرمختصر بات کرتا ہوں جسے اللہ نے اپنے کرم سے ہمارے لیئے آسان فرمایا تواللہ نے قرآن کی قراءت اور اسلوب ذکر(نصیحت کے انداز کو) کو بلا شبہ آسان بنایا، اسکے پڑھنے سے دل میں حلاوت پیدا ہو جاتی ہے اور قاری کا دل بار بار چاہتا ہے کہ وہ تلاوت کرے اور اس میں جو واقعات بیان فرمائے جن میں نافرمانوں کے انجام کو خوب کھول کر ذکر کیا اور یہ ذکر ہر عقل سمجھ سکتی ہے، جیسے جب مجرم کو جرم کی سزا ملتی ہے تو وہ سمجھ جاتاہے عبرت و نصیحت پکڑ لیتا ہے ایسے ہی واقعات میں حضرت نوح علیہ السلام کی قوم کا ذکر ہے کہ نافرمانیوں کے سبب وہ اللہ کے عذابوں میں مبتلا ہوئے تو جو کوئی بھی ان میں غور کرے گا اس قرآن کے مقصد ہدایت کو پا لے گا............................مختصر ، واللہ اعلم
اپ سے کچھ سوال ہیں پیارے بھائی...امید ہے اپ جواب دیں گے .. کیوں یہاں اکثر لوگ مرے ساولوں کا جواب نہیں دے سکتے .. امید ہے دیں گے
قرآن میں لکھا ہے کہ قرآن کو سمجنا آسان ہے . لیکن اگر حقیقت میں دیکھا جائے تو سب سے پہلے قرآن عربی زبان ہے .. اور ہر کسی کو عربی نہیں اتی .. اس لئے عجمی کے لئے قرآن کو سمجنا مشکل ہے بجانے ایک عربی کے .. قرآن کی باز آیتوں کے ١٠٠٠٠ مطلب نکلتے ہیں اور لوگ ہر آیت سے اپنے مطلب نکالتے ہیں . مصلاً امامت کو کچھ لوگ مانتے ہیں اور وہ اپنی مرضی امامت کا تصور بتاتے ہیں کے قرآن میں ہے . جو لوگ نہیں مانتے وہ اپنی مرضی سے قرآن کی آیتوں کی تفسیر کرتے ہیں. باز لوگ مانتے ہیں کے حضرت عیسسی الہی سلام زندہ نہیں ہیں .. وہ قرآن کی آیتوں کے اپنے مطلب نکالتے ہیں .. جو کہتے ہیں زندہ ہیں اسمانو ن وہ اپنے مطلب نکالتے ہیں. پاکستان میں اکثر لوگ نیکیوں کے لئے قرآن پڑتے ہیں اور ان کو یہ پتا نہیں اس میں کیا لکھا ہے اور ساری عمر قرآن کو سمج نہیں سکتے . لیکن قرآن میں لکھا ہے اس کی آیات صاف ہیں . اگر آیات صاف ہیں تو پھر اتنے فرقے کیوں . اتنے جگڑے کیوں. اکثر لوگوں کو عربی نہیں اتی . اور وہ لوگوں کے ترجمے سے پڑتے ہیں .. جو لوگ قرآن کو ترجمے سے پڑھ رہے ہوتے ہیں حقیقت میں وہ قرآن کی گہرائی تک نہیں پونچھ سکتے . کیوں کے وہ دوسرے لوگوں کے ذہین سے قرآن کو پڑھ رہے ہوتے. زبان ہمیشہ تبلیل ہوتی ہے، یہ ایک خاصیت ہے زبان کی .. نبی کریم کی زبان کا جو لجھ تھا قرآن اس لہجہ میں نہیں ہے کیوں کے یہ حضرت عثمان کے دور کلاسسک عربی میں تشکیل دیا گیا . اور کلاسسک عربی نبی کریم کا لہجہ نہیں تھا . کیوں کے ان کا اپنا لیجا تھا اور وہ ان پڑھ تھے. یں سب باتوں سے یہ پتا چلتا ہے قرآن کو عجمی کے لئے سمجنا بوہت مشکل ہے
Mere post ko mouqif inhebaam jese alfaaz se na nawaazeinآپ کی پوسٹ کا عنون ہےKya Quran shareef ko samajhna mushkil hai ??
اورپوسٹ کی عبارت mein bas Quran e kareem ke chand aayaton se eikbaat waazeha karna chaahta hoon ke aksar loug kehte hain Quran e Paksamajhna bohot mushkil hai iska tarjuma parhne se banda behek sakta haiaur iske samajhne ke liye kisi khaas aalim ki zaroorat parti hai khwaahiski aapke maadri zabaan mein hi translation kyun na ho ise samajhnakoi asaan baat nahin aapko eik aalim bil zaroor chahiye hota haiaur is sabab laakhon musalmaan Quran e Pak ko chorh kar baqiyakitaabon ki jaanib rujooh karte hain اس اشکال کو بیان کررہی ہے کہ قرآن فہمی کے لیے نہ تو کتابوں (علوم) کی ضروت ہے نہ عالم کی، اور آپ کا کلام بلا تخصیص ہے کہ وہ کتاہیں /علوم کیا ہیں? اور عالم سے مراد کیا ہوتی ہے? اس اشکال کے کے علاوہ عبارت سے مجھے کوئی اور صراحت نہیں ملی کہ تفسیر کی کتاب بھی ضروری ہے اور یقینا آپ نے پوسٹ کے بعد تفسیر کا اعتراف کیا ہےمگر پہلے آپ نے اپنی پوسٹ میں صرف ترجمہ کو تفہیم کے لیے کافی ہونا بتایا ہےaur mene khud Urdu zabaan mein Quran e Pak ki translation parhimujhe usme koi mushkil paheli nahin mili aur khud QURAN Shareefke mutaabiq yeh bila shuba samajhne aur naseehat ke liye eik asaan kitab haiاگرچہ آپ نے پوسٹ کے آخری جملے میں نصیحت کا ذکر کیا ہے مگر کسی بھی کلام میں عنوان اور موضوع کے بیان کا اعتبار سمجھا جاتا ہے جس میں قرآن فہمی کے لیے ترجمہ کافی ہونے کے صراحت کے علاوہ کچھ بھی نہیںاگرچہ آپ نے پوسٹ میں اپنے مؤقف کا ابہام رکھا مگر ان آیتوں سے جو نتیجتا استدلال کیا ہے (یعنی ترجمہ کافی ہونا) نہ صرف آپ کے مؤقف کی صراحت کرتا ہے بلکہ باعث تشویس بھی ہے کہ یہ پڑھ کے لوگ کتب و علماء سے بے نیاز ہو کر اپنی ناقص عقل سے کلام اللہ کا معنی مراد تلاش کریں اور گمراہ ہوںآپ نے جو آیتیں ذکر کیں اور جن الفاظ کی طرف اشارہ کیا ہے ان کے مفاہیم ہیں حق کو واضح کرنے والی کتاب،(دالیل) باطل کو باطل کرنے والی(نصیحت) یا نفوس کی اصلاح کرنے والی(نصیحت)، گمراہی کو دور کرنے والی (روشنی) وغیرہ وغٍیرہجبکہ آپ معنی اخذ کر رہے ہیں از خود ہی سمجھ میں آ جانے والی (سہل)میرے محترم بھائی اگر اس معنی کوان حوالوں میں سے کسی ایک سے "قرآن کی کسی آیت یا حدیث پاک یا قول صحابی یا قول فقہا کے قول سے ثابت کر دو تو میں آپ کے اس استدلال کو رائے سے تعبیر نہیں کروں گا درحقیقت مجھے آپ کا نکالا ہوا مفہوم قرآن و حدیث کے خلاف ہی ملا ورنہ میں اپنا وقت خراب نہیں کرتا فرمان الہیو تلک الامثال نضربھا لناس ج و ما یعقلھآ الا العلمون (العنکبوت 43)اور ہم ان مثالوں کو لوگوں کیلیے بیان کرتے ہیں اور ان کو صرف عالم ہی سمجھ سکتے ہیںمگر آج لوگ خود بھی عقل کے گھوڑے دوڑاتے ہیں اور دوسروں کو بھی کتب و علوم اور علماء سے بے نیاز ہونے کی بلا خوف دعوت دیتے ہیںحضور صلی اللہ علیہ وسلم نے ارشاد فرمایاقرآن اس واسطے ہر گز نازل نہیں ہوا ہے کہ اس میں سے بعض حصہ اس کے بعض حصہ کی تکذیب کرے لہٰذا جس قدر اس میں سے تہاری سمجھ میں آجائے اس پر علم کرو اور جو متشابہ معلوم ہو اس پر ایماں لاؤ (الاتقان فی علوم القرآن، حصہ دوم نوع 43 ازابو الفضل عبد الرحمن ابی بکر کمال الدین بن محمد جلال الدین سیوطی)مگر آج لوگ کہتے ہیں قرآن میں کوئی پہلی تو نہیں لکھی ہوئی جو مشکل ہےدارمی نے حضرت عمر بن خطاب رضی اللہ عنہ سے روایت کی ہے کہ انہوں نے کہا " اس میں شک نہیں کہ عنقریب تم ایسے لوگوں کو دیکھوگے جو تمہارے سامنے آ کر قرآن کے متشابہات میں تم سے بحث مباحثہ کریں گے لہٰذا تم کو چاہیے کہ تم انہی حدیثوں کے ساتھ انہیں بند کر دو. کیونکہ حدیثوں کے جاننے والے ہی کتاب اللہ کے بہت اچھے جاننے والے ہیں (الاتقان فی علوم القرآن، حصہ دوم نوع 43 ازابو الفضل عبد الرحمن ابی بکر کمال الدین بن محمد جلال الدین سیوطی)"علامہ قرطبی لکھتے ہیں ابو البختری روایت کرتے ہیں کہ حضرت علی رضی اللہ عنہ مسجد میں داخل ہوے تو دیکھا اک شخص وعظ کر کے لوگوں کو ڈرا رہا تھا. آپ نے پوچھا یہ کیا ہے? لوگوں نے بتایا کہ یہ شخص لوگوں کو وعظ کر رہا ہے یہ شخص لوگوں کو وعظ نہیں کرتا لیکن یہ در اصل یہ کہہ رہا ہے کہ میں فلاں بن فلاں ہوں مجھ کو پہچان لو، آپ نے اس کو بلا کر دریافت کیا، کیا تم قرآن مجید میں ناسخ اور منسوخ کو جانتے ہو? اس نے کہا نہیں آپ نے فرمایا ہماری مسجد سے نکل جاؤ اور اس میں وعظ نہ کرو. ایک روایت میں ہے آپ نے پوچھا تم ناسخ اور منسوخ کو جانتے ہو? اس نے کہا نہیں آپ نے فرمایا تم ہلاک ہوگئے تم ہلاک ہو گئے (الجامع الاحکام القرآن ج 2 ص62) (تبیان القرآن ج 1 ص 384)امام طبرانی نے حضرت ابو امامہ رضی اللہ عنہ سے روایت کیا ہے کہ رسول صلی اللہ علہہ وسلم نے فرمایالقمان نے اپنے بیٹے سے کہا اے بیٹے علماء کی مجالس کو لازم رکھو اور حکماء کا کلام سنو کیونکہ اللہ تعالی حمکت کے نور سے مردہ دل کو اس طرح زندہ کر دیتا ہے جس طرح مردہ زمین تیز بارش سے زندہ ہو جاتی ہے. (تبیان القرآن ج 1 ص 964ترجمہ کی حیثیت اور قرآن فمہیحضرت ابو بکر رضی اللہ عنہ سے قرآن کریم کی درج ذیل آیت کا معنی پوچھا گیاو فاکھۃ و ابا (العبس 31)(ہم نے زمین کو چیر کر اس میں تمہارے لیے) میوے اور گھاس (کو اگایا)تو حضرت ابو بکر صدیق رضی اللہ عنہ نے (انتہائی معذت کرتے ہوئے) فرمایا اگر میں بغیر علم کے اللہ کے کلام میں کوئی کلام کروں تو پھر کون سا آسمان مجھے سایہ دے گا اور کون سی زمین مجھے اپنے اوپررکھے گی?(جامع البیان للطبری ج 1 ص 55، شعب الایمان للبہقی ج 2 ص 424، تفسیر خارزن مترجم ج1 ص 73)کیا حضرت ابو بکر صدیق رضی اللہ عنہ کی مادری زبان عربی نہیں تھی اور وہ لغت العربیہ نہیں جانتے تھے?در اصل وہ کلام الٰہی کا معنی مراد از روئے عقل بیان کرنے سے اللہ سے خوف کھا رہے تھےحضرت عروہ بن زبیر رضی اللہ عنھما کو اس آیت کریمہ کے معانی سمجھنے میں مشکل پیش آئیان الصفا والمروۃ ....... (البقرہ 158)بیشک صفا اور مروہ اللہ کی نشانیوںمیں سے ہیں پس جو حج کرے اس گھر کا یا عمرہ کرے تو حرج نہیں اسے کہ چکر لگائے ان دونوں کے درمیان"کیونکہ ظاہری الفاظ سے تو یہ لگتا ہے کہ صفا اور مروہ کے درمیان سعی واجب نہیں ! حتٰی کہ حضرت عروہ بن زبیر رضی اللہ عنھما نے اپنی خالہ ام المؤمنین عائشہ صدیقہ رضی اللہ عنھا سے پوچھا لیا. خالہ جان اللہ کا فرمان عالی شان ہے "فلا جناح علیہ ان یطوف بھما. میرا خیال یہ ہے کہ صفا اور مروہ کے درمیان سعی نہ کرنے میں کوئی حرج نہیں، حضرت عائشہ صدیقہ رضی اللہ عنھا نےفرمایا اےمیرے بھانجےآپ نے جو کہا وہ بہت غلط ہے اگرمعنی یوں ہوتا جیسے آپ کہ رہے ہیں تو الفاظ اس طرح ہوتے فلا جناح الایطوف بھما ان دو پہاڑوں کے درمیان سعی نہ کرنے میں کوئی حرج نہیں. یہ کہنے کے بعد ام المؤمنین رضی اللہ عنھا نے آیت کا صحیح مفہوم واضح فرمایا اورکہا" زمانہ جاہلیت میں مشرکین صفا اور مروہ کی سعی کرتے تھے اور اس سعی کے دوران اپنے بتوں کا حج کرتے تھے. ایک بت صفا پر نصب تھا اور دوسرا مروہ پر نصب تھا جو صفا پر نصب تھا اس کا نام اساف اور جو مروہ پر نصب تھا اس کا نام نائلہ تھا. یہی لوگ جب دائرہ اسلام میں داخل ہوئے تو صفا اور مروہ کی سعی سے ہچکچائے اور انہیں یہ اندیشہ لاحق ہوا کہ کہیں یہ سعی شرک نہ بن جائے. ان کی اس غلط فہمی کو دورکرنے کے لیے یہ آیت نازل ہوئی، تا کہ لوگ سمجھ جائیں کہ یہ سعی اللہ تعالٰی کی خوشنودی کے لیے لازم کی گئ ہے. بتوں کی رضا مقصود نہیں. لہذا حضرت عائشہ صدیقہ رضی اللہ عنھا نے عروہ کی غلط فہمی کو دور کر دیا. اور یہ غلط فہمی سبب نزول کے ذریعے دور ہوئی. (علوم قرآن، فصل اول ص 29)ترجمہ اس معنٰی کو کہتے ہیں جسے وضاحت کرنے والے نے اپنے علوم کے پیش نظر اخذ کیا ہو یہی وجہ ہے کہ متراجم حضرات کے تراجم میں بے حد اختلاف ہے آئیے کچھ تراجم پہ نظر ڈالتے ہیںالا لنعلم من یتنع الرسول.....(البقرہ 143)ًمحمود الحسن: مگر اس واسطے کہ معلوم کریں کہ کون تابع رہے گا.اشرف علی تھانوی: وہ تو محض اس لیے تھا کہ معلوم ہو جائے کہ کون رسول صلی اللہ علیہ وسلم کی اتباع اختیار کرتا ہے.سید ابوالاعلی مودودی: اس کو تو ہم نے یہ دیکھنے کے لیے قبلہ مقرر کیا تھا کہ کون رسول کی پیروی کرتا ہےعلامہ غلام رسول سعیدی: تا کہ ہم ظاہر کر دیں کہ کون رسول کی پیروی کرتا ہےیہاں قرآن پاک کے لفظ "لنعلم" کو اول تراجم ظاہری معنی معلوم کریں، معلوم ہو جائے، دیکھنے کے لیے گئے جس میں صرف لغت پیش نظر رکھی گئ جبکہ آخری ترجمہ میں اللہ کے علم کی نفی کے اشکال کی خاطرکہ کا علم تو پہلے سے ہے وہ ازل سے ابد تک جو کچھ ہو ہورہا ہے یا ہو گا جانتا ہے ظاہری معنی ترک کر کے مرادی معنی تفاسیر اکابریں کو پیش نظر رکھ کے لیا گیا ہے. اس طرح کے اختلافات ہر ترجمے میں ملیں گے. آپ کس ترجمے کو عین قرآن سمجتے ہیں ? آئیے اب حدیث میں ترجمہ کا لفظ ملاحظہ کریںحضرت ابن عباس رضی اللہ عنھما بیان کرتے ہیں رسول اللہ صلی علیہ وسلم نے مجھے بلایا اور فرمایا: نعم ترجمان القرآن انت : تم کیا خوب ترجمان قرآن ہو (مجمع الزوائد ج 9، ص 279)کیا حضرت ابن عباس رضی اللہ عنھما کو اس لیے اچھے ترجمان القرآن کہا گیا ہے وہ محض عربی لغت اور ظاہری معنی کے عالم تھے? اس کی وجہ بھی آپ کو حدیث پاک میں مل جائےگی. نب کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے حضرت عبداللہ ابن عباس رضی اللہ عنہ کے لیے دعا فرمائی اللہم فقہھ فی الدین و علم التاویل...... : اے اللہ تو ان کو دین کا فقہھ بنا اور ان کو قرآن کے معانی و مطالب بیان کرنے کی بھر پور صلاحیت عطا فرمادے.(مسند احمد ج 1، ص 266)طویل ہونے کےاور اپنے پاس وقت کم ہونے کے باعث میں دیگر روایات نہیں لکھ رہا، یہاں تک جو لکھا ہے وہ اشکال کو دور کرنے کی غرض سے تھا، آئیے اب معنی اور مطلب کے برعکس قرآن کے اس خاصہ پرمختصر بات کرتا ہوں جسے اللہ نے اپنے کرم سے ہمارے لیئے آسان فرمایا تواللہ نے قرآن کی قراءت اور اسلوب ذکر(نصیحت کے انداز کو) کو بلا شبہ آسان بنایا، اسکے پڑھنے سے دل میں حلاوت پیدا ہو جاتی ہے اور قاری کا دل بار بار چاہتا ہے کہ وہ تلاوت کرے اور اس میں جو واقعات بیان فرمائے جن میں نافرمانوں کے انجام کو خوب کھول کر ذکر کیا اور یہ ذکر ہر عقل سمجھ سکتی ہے، جیسے جب مجرم کو جرم کی سزا ملتی ہے تو وہ سمجھ جاتاہے عبرت و نصیحت پکڑ لیتا ہے ایسے ہی واقعات میں حضرت نوح علیہ السلام کی قوم کا ذکر ہے کہ نافرمانیوں کے سبب وہ اللہ کے عذابوں میں مبتلا ہوئے تو جو کوئی بھی ان میں غور کرے گا اس قرآن کے مقصد ہدایت کو پا لے گا............................مختصر ، واللہ اعلم